Singapore Garden Festival- Relacja cz. 2

NAJPIEKNIEJSZE ARANŻACJE KWIATOWE SGF 2016

Pokaz kwiatowych aranżacji "Floral Windows to the World" jest zawsze najbardziej wyczekiwaną i najchętniej odwiedzaną przez festiwalową publiczność atrakcją.

W konkursie biorą udział najbardziej znani i utytułowani floryści z całego świata.

W tej edycji swoje prace zaprezentowało czternastu twórców.

Tak jak w poprzednich odsłonach konkursu, każdy z zespołów otrzymał do zagospodarowania powierzchnię około 13 m² oraz budżet na realizację projektu w wysokości 10 tys. dolarów singapurskich (czyli około 25 tys. zł). Floryści na montaż swoich prac mieli siedem dni.

Każdy z zespołów mógł liczyć na fachową pomoc ze strony lokalnych szkół florystycznych, które zostały przydzielone im przez organizatorów. Pomoc studentów i kadry nauczycieli jest wyjątkowym ułatwieniem szczególnie dla zagranicznych zespołów, dla których wzięcie udziału w konkursie bywa dużym wyzwaniem logistycznym.

Dzięki ich pomocy nie muszą martwić się o odpowiednie materiały do realizacji projektu, odbiór i przechowanie elementów instalacji, które zazwyczaj są dostarczane na miejsce na kilka tygodni przed konkursem czy w końcu o dodatkowe ręce do pracy na kilka godzin przed przybyciem sędziów. Oczywiście obie strony czerpią korzyści ze współpracy. Studenci nabierają doświadczenia pomagając w realizacji projektów na międzynarodowej imprezie oraz mają możliwość podpatrzenia przy pracy najlepszych ludzi w tym zawodzi.

Tegoroczny konkurs wygrała aranżacja zatytułowana "Stretching Time" autorstwa amerykańskiej pary Natashy Lisitsa i Daniela Schultza.

Delikatna, ażurowa i pięknie dopracowana w najdrobniejszych szczegółach instalacja wzbudzała zachwyt na tle pozostałych propozycji. Lekki niedosyt pozostawiać może fakt, że floryści we wcześniejszych swoich pracach korzystali z podobnych rozwiązań i materiałów. Szkoda, że nie wyszli poza dobrze sobie znane rejony florystycznych poszukiwań. Bez wątpienia para florystów ma swój charakterystyczny i efektowny styl...i jak ta cała konstrukcja trzyma się na ścianach, to chyba tylko oni wiedzą. Oczywiście zasłużenie zdobyli złoty medal i odznaczenie "Best of Show".

Natasha Lisitsa & Daniel Schultz, USA, "Stretching Time"
Natasha Lisitsa & Daniel Schultz, USA, "Stretching Time"

Natasha Lisitsa & Daniel Schultz, USA, "Stretching Time"

Natasha Lisitsa & Daniel Schultz, USA, "Stretching Time"

Złoty medal konkursu otrzymał także pochodzący z Japonii Hideyuke Niwa za pracę zatytułowaną "Synesthesia".

Propozycje japońskich florystów są zazwyczaj minimalistyczne, ponadczasowe, harmonijnie zestrojone z naturą. Tak też było i tym razem, po prostu pięknie przemyślana i zrealizowana instalacja florystyczna.

Hideyuke Niwa, Japan, "Synesthesia"

Hideyuke Niwa, Japan, "Synesthesia"

Hideyuke Niwa, Japan, "Synesthesia"

Złoty medal otrzymał także Nicolaus Peters z Niemiec, za aranżacje "Floating Movements".

Ciekawa, przyciągająca wzrok kompozycja utrzymana w ciepłych barwach. Papierowe koła zostały wykonane za pomocą japońskiej techniki kirigami.

Nicolaus Peters, Germany, "Floating Movements"

Nicolaus Peters, Germany, "Floating Movements"

Nicolaus Peters, Germany, "Floating Movements"

Nicolaus Peters, Germany, "Floating Movements"

Srebrnymi medalami wyróżnione zostały prace:

  • Natalia Zhizhko z Rosji za kompozycje "Drop. Flower Capsule - Space For You"

Natalia Zhizhko, Russia, "Drop. Flower Capsule - Space For You"

Natalia Zhizhko, Russia, "Drop. Flower Capsule - Space For You"

Natalia Zhizhko, Russia, "Drop. Flower Capsule - Space For You"

Natalia Zhizhko, Russia, "Drop. Flower Capsule - Space For You"

  • Annette von Einem z Danii za pracę pt. "Fairytale" inspirowaną baśniami Hansa Christiana Andersena

Annette von Einem, Denmark, Fairytale"

Annette von Einem, Denmark, Fairytale"

  • Stef Adriaenssens z Belgii za pracę pt. "Perpetuum Mobile"

Stef Adriaenssens, Belgium, "Perpetuum Mobile"

Stef Adriaenssens, Belgium, "Perpetuum Mobile"

Stef Adriaenssens, Belgium, "Perpetuum Mobile"

Stef Adriaenssens, Belgium, "Perpetuum Mobile"

  • Kristin Voreland z Norwegii za aranżację zatytułowaną "Grandiflora"

Kristin Voreland, Norway, "Grandiflora"

Kristin Voreland, Norway, "Grandiflora"

Kristin Voreland, Norway, "Grandiflora"

Kristin Voreland, Norway, "Grandiflora"

Brązowymi medalami wyróżnione zostały prace:

  • Sofie Danielsson Söhr ze Szwecji za aranżacje zatytułowaną "Scandinavian Touch"

Sofie Danielsson Söhr, Sweden, "Scandinavian Touch"

Sofie Danielsson Söhr, Sweden, "Scandinavian Touch"

Sofie Danielsson Söhr, Sweden, "Scandinavian Touch"

Sofie Danielsson Söhr, Sweden, "Scandinavian Touch"

Sofie Danielsson Söhr, Sweden, "Scandinavian Touch"

  • Li Hai Bo z Chin za kompozycję pt. "Photography Through My Eyes"

Li Hai Bo, China, "Photography Through My Eyes"

Li Hai Bo, China, "Photography Through My Eyes"

Li Hai Bo, China, "Photography Through My Eyes"

  • Tan Han Xiang z Singapuru za pracę pt. "The Message WIthin"

Tan Han Xiang, Singapore, "The Message WIthin"

Tan Han Xiang, Singapore, "The Message WIthin"

  • Marie Bittnerova z Czech za aranżację noszącą tytuł "Floral Window into Our Inner Space"

Marie Bittnerová, Czech Republic, "Floral Window into Our Inner Space"

Marie Bittnerová, Czech Republic, "Floral Window into Our Inner Space"

Marie Bittnerová, Czech Republic, "Floral Window into Our Inner Space"

A tak prezentowały się prace niewyróżnione w konkursie:

  • Judy Law Guek Chu z Singapuru, praca zatytułowana "Galaxy Floristic"

Judy Law, Singapore, "Galaxy Floristic"

Judy Law, Singapore, "Galaxy Floristic"

Judy Law, Singapore, "Galaxy Floristic"

  • Bernard Soh z Singapuru i kompozycja pt. "Ice Cave ... That Comes Alive"

Bernard Soh, Singapore, "Ice Cave ... That Comes Alive"

Bernard Soh, Singapore, "Ice Cave ... That Comes Alive"

Bernard Soh, Singapore, "Ice Cave ... That Comes Alive"

  • Hyung Hak Kim z Korei, praca zatytułowana "Beyond nature"

Hyung Hak Kim, South Korea, "Beyond nature"

Hyung Hak Kim, South Korea, "Beyond nature"

Podsumowując tegoroczna edycję konkursu :

  • poziom wystawianych prac był bardzo wysoki, chociaż brakowało mi przysłowiowej wisienki na tym torcie, czegoś co naprawdę zrobiłoby na mnie wrażenie

  • nie jestem zwolenniczką wyróżniania aż tak wielu prac, uważam, że powinna liczyć się jakość, a nie ilość

  • singapurscy floryści pasjami oddają się marzeniom o śniegu i lodzie i nie boją się używać do tego celu styropianu, waty i poliuretanowych pianek.